Sunday, 9 August 2009

Siva pot, vodi me....

400 km. 600 z vsemi dodatnimi potrebnimi povezavami. Morda kakšnega več, morda kakšnega manj.
Imamo torej Ljubljanski obroč, Karavanke - Brežice ter Lendava - Koper. Potem pa še Postojna - Jelšane, Brežice - Šentilj ter Žalec - Dravograd in Dravograd - Maribor. Aja, pa še Novo Gorico in Ajdovščino sem pozabil. Hudi kilometri.

Toliko avtocest bi morala Slovenija zgraditi. Morda še kakšno zraven, ampak to je več ali manj to.

In to ubogo revščino "gradimo" že 18 let. V prvih letih so nam razlagali, kako poceni kilometer da imamo, in to je bil seveda izgovor za počasno gradnjo. Sedaj je gradnja še vedno počasna, imamo pa verjetno najdražje kilometre v Evropi. Neprestano samo hvalisanje, kakšne tehnološko napredne tunele in viadukte da smo zgradili, potem pa se zapelješ par kilometrov po kateri koli sosednji državi in vidiš še bolj impresivne - pa se nič kaj toliko hvalisanja ne sliši od njih. Medtem pa so naši zaprti, ker se je voziščni beton izrabil, so bili napačno postavljeni jekleni distančniki, ali pa kar tako, ker je nekomu všeč zapreti avtocesto...

Naši južni sosedje v enem letu zgradijo več kilometrov avtocest, kot pa jih bi mi vsega skupaj sploh morali - ne pretiravam prav veliko. Samo cesta Zagreb - Lipovac ima čez 300 km, pa je prav lepo vzdrževana, da sploh ne govorim o povezavah, ki so jih naredili v letih po osamosvojitvi. Mislim, da bi pri vsem hvalisanju, kako dobro gospodarstvo, da imamo, mi zlahka naredili prav toliko, pa nam niti ni bilo potrebno.

Pri vsem skupaj pa imamo na naših avtocestah neprestano neke omejitve hitrosti zaradi nekih del, ki jih ni videti nikjer, zaradi del, ki še bodo ali pa kar tako, samo zato, ker si DARS oziroma njegovi pooblaščeni vzdrževalci to pač lahko privoščijo. Saj ni pomembno, da je zaradi teh nesmiselnih blokad in zapor na teh istih cestah veliko nesreč. Pač v takem primeru postavijo še malo nižjo omejitev, da je verjetnost nesreče in frustracija voznikov še malo večja.

Samo par banalnih primerov:
1. Oni most pri Naklem čez tržiško bistrico: Nekdo je ugotovil, da so tiste jeklene traverze za par milimetrov napačno postavljene in že smo imeli celo leto omejitve 60km / h tam čez. Prosim vas, prav lepo!!! Kdo hudiča bo pri dveh pasovih na avtocesti vozil tam 60??? Sem celo poskušal to delati, pa sem skoraj vsakič skoraj povzročil nesrečo.
2. Eden od tunelov na štajerski avtocesti: Celo pomlad je bil eden od pasov zaprt, s prav tako krasno omejitvijo že par kilometrov pred tunelom, mislim, da je bilo čez tunel celo 50, ali pa so nam milostno vseno naklonili 60? Ne vem več, vendar na onem zaprtem pasu ni bilo videti nobenega delavca nikdar. Dokler se nise en dan pojavili s cisterno in spirali sten tunela. Morda da so potem še celo barvali, ne vem več...
3. Cestninske postaje: Če prav vem, je bil sprejet celo odlok o njihovi odstranitvi, da ne bi bilo potrebno voziti 40km/h tam čez, pa so še kar tam. Policaji z laserskimi merilniki pa tudi...
4. Ali moram sploh omeniti one imbecilne omejitve 40km/h na vsakem izvozu z avtoceste? Če se kdor koli drži te omejitve 99% sledi nesreča, ker se mu sledeči zagotovo zaleti. Ali je res potrebno postavljati tako - še enkrat poudarjam - imbecilne omejitve? Ali ne more biti 80? Ali ne more biti sploh brez znaka, kot je to npr. v Avstriji? Ali smo vozniki res tako neumni, da nas je treba s temi znaki spraviti k pameti? Jaz bi sicer raje rekel, da nas z njimi spravljate ob pamet.
5. Prosim, da se enkrat kak gospod z DARSA pelje po kateri koli naši avtocesti in malo opazuje znake za omejitve hitrosti. Trdim, da bo na metre štel odseke, kjer je mogoče več kot 10 minut voziti s hitrostjo 130km / h. Neprestano nekaj - dela na cesti (ki jih ni), križišče, spolzko vozišče, karkoli, samo da lahko postavite tiste tako priljubljene znake z omejitvami hitrosti.
6. Najbolje pa je na tistih odsekih, kjer avtoceste še ni. Idealen primer: Peračica. Imamo torej bivšo hitro cesto (no, OK, nov pas avtocesete, ampak povsem enake širine). Ta pas je sicer dvosmeren, ampak brez možnosti prehitevanja (ad-hoc ograja, ipd.). Torej, zakaj mora ta pas imeti omejitev 80km/h, pogosto skozi tunel celo 60km/h, medtem ko je stara cesta za motorna vozila lahko imela 100km/h in dovoljenje za prehitevanje nedeljskih voznikov. V čem je tako zavarovan pas manj varen, kot pa prejšnja cesta? Isto vprašanje velja seveda tudi za vse odseke, kjer so tako imenovana "dela na cesti", dejansko pa zaprt pas 3 mesece in potem dva tedna del na cesti.
7. Za konec še en cukrček: Za pir dam prvemu, ki mi pove odsek naših avtocest, ki je bil izročen v uporabo (torej narejen) in potem NI bilo v enem mesecu že vzdrževalnih del na njem. Jaz takega odseka nisem videl. Da sploh ne omenjam, da naši gradbeniki očitno niso sposobni narediti več kot 10 km na enkrat... Aja, pozabil: saj jih ne naredijo, takoj nato so že vzdrževalna dela.

Meh, zdaj sem pa povsem znorel in napisal nekaj, česar prvotno sploh nisem imel namena. Sledi torej Siva pot (drugi del).

1 comment:

Rok S. said...

Podiranje cestninskih postaj je bilo "odejeno" poleti 2008. Opozicija je bila itak proti uvajanju vinjet, zato je DARS taktiziral, saj predvolilne ankete niso kazale jasnega zmagovalca volitev.

In sedaj? Sedaj ni rušenje v interesu nikogar. DARSu bi to povzorčilo stroške, ki se jim v danih okoliščinah raje izogne, Policija pa jih uporablja za postavljanje inkasantskih zased. To pa je dejstvo - če nie bi bilo cestninskih postaj, tam ne bi bilo omejitve 40 oz. 60 km/h in tudi radarjev ni bilo treba.

Kar pa zadave omejitve, se z njimi bolj ali manj strinjam, tudi s 40 km/h pri izvozu z AC.

Je pa res, da je raznih obnovitvenih del po AC odločno preveč in prepogosto, ampka očitno mora tudi DARS upravičiti stroške, da mu država na koncu leta ne pobere preveč.